TT Foto

Alla inlägg under augusti 2013

Av tt-foto - 8 augusti 2013 21:47

Några av bilderna som blev på Tino 1½ vecka gammal... (fler kommer ev upp senare)

             

Av tt-foto - 5 augusti 2013 12:44

A och O är egentligen att försöka känna sig bekväm framför kameran, ett bra självförtroende brukar fixa det annars är ett tips att ta på sig en annan roll, låtsas tex att du är en känd eftertraktad supermodell och kan det här :-) Ta gärna med dig nån anhörig eller vän till fotograferingen, du ska alltid känna dig trygg. Sen är det bara att slappna av och frigöra sina känslor. Våga agera! Även om posen kanske känns dum att göra, ser det alltid bättre ut på bild än det känns som. Tips är att om du ska se tex glad ut att du tänker på något som gör dig riktigt glad för då blir det äkta och syns även i ögonen, på så vis blir det inte bara ett leende utan hela du strålar. Samma sak gäller om man ska se drömmande, kärleksfull, rädd eller arg ut. Tänk på någon eller något som ger dig dessa känslor för då syns det med hela kroppen på ett äkta sätt. Vid studio fotograferingar brukar det ibland vara musik på, ta gärna med egen musik du gillar. För att som alla vet så påverkar musik oss. En bra fotograf brukar ofta peppa/berömma/uppmuntra och ev ibland även ge ”komplimanger” som tex jätte fint, fina ögon/utstrålning/pose där, du är jätte duktig, perfekt, jätte snyggt etc (misstolka det inte som flörtigt). Han brukar även ge tips för att din pose eller bilden ska bli extra bra. Lyssna på din fotograf, är han erfaren vet han oftast vad han pratar om. Det är lika viktigt att bilderna blir bra för honom som för dig. 


Se även till att ha ombyten med dig samt smink, locktång, plattåg m.m så du kan ändra dig och ev göra flera olika sessioner. Kolla även runt på nätet efter snygga bilder/poser att efterlikna, ta gärna med dig bilderna du hittar till fotografen så ser även han vad du tänkt dig. Att ta med sig tex vatten och nån frukt kan också va bra om det drar ut på tiden.


Fotograferings tid kan vara allt från ca 1-4 tim.


TT FOTO fotograferar ingen under 18år utan målsmans godkännande!


©Modell tips av// Angelica


Fotografering hos TT FOTO, Modell Angelica, filmare assistenten.
 


Gilla TT FOTO på Facebook

Gilla även

Din fotograf för alla tillfällen!

  
Bakom TT FOTO står jag Tony.T Välkommen till min fotoblogg!

 

Jag jobbar som skolfotograf genom ett fantastiskt företag. På min fritid fotograferar jag det mesta. Frilansar så kan resa hem till er om ni vill, fotograferar likaväl utomhus som inomhus, allt vad som passar er bäst.

Har portabel utrustning men även fast plats & studio i Lysekil. 
Samarbetar med Angelica som oftast retuscherar bilderna jag tar samt ibland (vid önskemål/behov) medverkar som assistent & modellcoach vid fotosessioner.

 

Fotograferar bla:
 
* Modell för en dag
* Porträtt
* Barn
* Dop
* Familj
* Djur
* Natur
* Bröllop
* Student
* Bal
* Reklam/prudukt/kommersiellt
* Fest/Mingel
M.M
Inga uppdrag är för små eller för stora! Varmt välkommen med dina önskemål/idéer. Allt till humana priser
    
  Kontakt: ttfoto@live.se  

 

Priser

Kontakta mig för offert.

 

 

Nu går det även bra med kortbetalning & använder mig av izettle och Ni kan även betala med Swish
    

   

Copyright ©

Mina Bilder, allt mitt material på denna blogg tillhör mig och får inte missbrukas eller kopieras/användas utan tillåtelse. Otillåten användning kommer att anmälas!

Lämna gärna referens

Kategorier

Arkiv

Verksamhetstyp

HOBBYVERKSAMHET

(ej vinstbringande, ej F-skatt)


Ovido - Quiz & Flashcards